Tuesday, July 10, 2007

ဆူခိုထိုင္းေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ေတာ္


ဆူခိုထိုင္းသည္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ေျမာက္ပိုင္းဧ။္ ေအာက္နားတြင္ ရွိပါသည္။ ဆူခိုထိုင္းဧ။္ အဓိပၸœာယ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈဧ။္ အာရုဏ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕မွ ေျမာက္ဘက္သို႕ ၄၂၇ ကီလိုမီတာႏွင့္ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕မွ ေတာင္ဘက္ သို႕ ၂၉၈ ကီလိုမီတာ ကြာေ၀းေသာ ေနရာတြင္ တည္ရွိပါသည္။
၁၃ရာစု အေစာပိုင္း ကာလတြင္ ရုန္ျမစ္၀ွမ္း လြင္ျပင္တြင္ အေျခခ် ေနထိုင္ခဲ့ေသာ



ထိုင္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ခမာအင္ပါယာ လႊမ္းမိုးမႈ ေအာက္တြင္ ေနထိုင္ခဲ့ ၾကသည္။ ၁၄ရာစုအေစာပိုင္း ခမာအင္ပါယာ အင္အား က်ဆင္း သြားေသာအခါ ထိုင္းမ်ားသည္ ခမာမ်ားကို ေတာ္လွန္ၿပီးေနာက္ သူတို႕ေဒသကို ဆူခိုထိုင္းႏိုင္ငံ အျဖစ္ ေၾကညာ ကာ ကိုယ့္ထီး ကိုယ့္နန္းျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္စိုးစံခဲ့ၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဆူခိုထိုင္း ေခတ္ဦးပိုင္း တြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ အႏုပညာ လက္ရာမ်ားႏွင့္ အေဆာက္အဦမ်ားတြင္ ခမာႏွင့္ သီဟိုဠ္ေခတ္ လက္ရာမ်ား ေရာေႏွာလ်က္ ရွိသည္ကို ေတြ႕ရေလသည္။ ေႏွာင္းပိုင္းႏွစ္ မ်ားတြင္မူ ကိုယ္ပိုင္ အႏုပညာ လက္ရာမ်ားကို ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုင္း ဘာသာအကၼၡရာကို ၁၂၈၃တြင္ စတင္တီထြင္ အသံုးျပဳသည္ အထိ ဆူခိုထိုင္းေရႊေခတ္သို႕ေရာက္ခဲ့သည္။
ဆူခိုထိုင္းသမိုင္းဥယ်ာဥ္သည္ ဆူခိုထိုင္း-တပ္ခ္ အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးမွ ၁၂ကီလိုမီတာ ေ၀းေသာအရပ္ တြင္ တည္ရွိေသာ ကုလသမဂၼၢပညာေရး၊ သိပၸံႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈ ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းႀကီးမွ သတ္မွတ္ေပး ထားေသာ ကမၻာ့ သမိုင္းဆိုင္ရာ အေမြအႏွစ္ တစ္ရပ္ ျဖစ္ေလသည္။ သည္ဥယ်ာဥ္တြင္းတြင္ ေလ့လာ လည္ပတ္သူမ်ား အထူး စိတ္၀င္စားျခင္း ခံရေသာ အရာမ်ားမွာ ယိုယြင္း ၾကြင္းက်န္ရစ္ေသာ ဘုရားေက်ာင္းမ်ားမွ တိုင္မ်ားႏွင့္ ေစတီ မ်ား၊ ေစတီမ်ား ေအာက္မွ ဆူခိုထိုင္း ဗိသုကာ လက္ရာျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ ထားေသာ ဆန္းျပားသည့္ ၾကာပလင္၊ ၿမိဳ႕တံတိုင္းမ်ားႏွင့္ ေရသြင္းစနစ္ အျပည့္အစံုပါေသာ ေရကန္မ်ား၊ ေရႏႈတ္ေျမာင္းမ်ား ျဖစ္ေလသည္။
အံ့ၾသ အထင္ႀကီးဖြယ္ ဗိသုကာလက္ရာမ်ား၊ ရုပ္လံုးရုပ္ၾကြမ်ားႏွင့္ အႏုပညာ လက္ရာမ်ားမွာ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ခုႏွစ္ရာခန္႕က ထြန္းကားခဲ့ေသာ ဆူခိုထိုင္းေခတ္ဧ။္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ကိုညႊန္းဆိုလ်က္ ရွိေလသည္။ ဆူခိုထိုင္းႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ ၿမိဳ႕မ်ားသို႕ လည္ပတ္ျခင္းသည္ တိုင္းျပည္ဧ။္ ႏိုင္ငံေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ အတြက္ အေရးပါေသာ ျခင္းရာတစ္ရပ္ ျဖစ္ေလသည္။

ဆူခိုထိုင္းသည္ ထိုင္းႏိုင္ငံအစစ္ အျဖစ္စတင္ရာ ေခတ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ သို႕ေသာ္လည္း အယုဒၼၶယေခတ္ မတိုင္မီ အခိ်န္တိုတိုသာ ထြန္းကားခဲ့ပါသည္။ ၁၂၃၈ - ၁၃၇၆ အတြင္းသာ ထြန္းကားခဲ့ေသာ ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံ ျဖစ္ၿပီး ယင္းေခတ္ ပ်က္သုဥ္းေသာအခါ ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ အယုဒၼၶယႏိုင္ငံ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ေခၚတြင္ျခင္း ခံခဲ့ရသည္။ ဆူခိုထိုင္း ေခတ္သည္ ရမ္ခမ္ဟမ္မင္း လက္ထက္တြင္ အထြန္းကားဆံုး ျဖစ္ၿပီး ပထမဆံုးထိုင္းစာ ေရးသားနည္း ေပၚထြန္း ခဲ့ေလသည္။ ေက်ာ္ၾကားေသာ ေက်ာက္ထြင္းစာတြင္ ”သည္ေျမ တြင္ဆန္ရၿပီး သည္ေရတြင္ ငါးရွိသည့္အတြက္ ပေဒသာေျမ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပျခင္း ျဖစ္သည္”€ ဟုေရးသား ထားေလသည္။
သမိုင္းဥယ်ာဥ္တြင္းရွိမွတ္တိုင္မ်ား ၀ပ္ ဆိုသည္မွာ ထိုင္းဘာသာျဖစ္ၿပီး ျမန္မာလို ဘုရားေက်ာင္းဟုအဓိပၸœာယ္ရပါသည္။


၀ပ္မဟာထပ္။ ။ဘုရားေက်ာင္းသည္ အလြန္ႀကီးၿပီး အေရးပါကာ ဆူခိုထိုင္း ၿမိဳ႕လယ္တြင္ တည္ရွိသည္။ ဘုရားေက်ာင္း၏ အေရးပါေသာ အစိတ္အပိုင္းမွာ ႀကီးမားေသာ ၾကာဖူးပံု ထိပ္အုပ္ ေစတီ၊ တရားခန္းမရဲ႕ အုတ္ျမစ္ ႏွင့္ ၀ိဟာရ ေက်ာင္းေတာ္ရာ တို႕ျဖစ္ေလသည္။ ေက်ာက္စာအမွတ္၁ အရ ဆူခိုထိုင္း ၿမိဳ႕လယ္တြင္ ၀ိဟာရေက်ာင္း၊ ေရႊဘုရား၊ ဘုရားရွည္၊ ဘုရားႀကီး ႏွင့္ ဘုရားလွတို႕ ရွိခဲ့သည္ဟု ဆိုေလသည္။

၀ပ္စရီစ၀ိုင္။ ။၀ပ္မဟာထပ္ရဲ႕ ေတာင္ဘက္ ၃၅၀မီတာ အကြာမွာရွိတဲ့ သည္ဘုရားေက်ာင္းဧ။္ အဓိကအေဆာင္တြင္ ဂ၀ံေက်ာက္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ဘုရားခန္း သံုးခန္း၊ ဘုရားခန္းမ်ားဧ။္ ေရွ႕တြင္ တရားေဟာေဆာင္ႏွင့္ အေဆာက္ အဦ တစ္ခုလံုးကို ပတ္ရံထားေသာ က်ံဳး ရွိေလသည္။ သည္ဘုရားေက်ာင္းဧ။္ ဧရိယာကို ဂ၀ံေက်ာက္တံုး နံရံျဖင့္ ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ ထားေလသည္။ ၁၉၀၇တြင္ ဆဌမေျမာက္ ရာမဘုရင္သည္ ဘုရားေက်ာင္းကို လာေရာက္ လည္ပတ္ခဲ့စဥ္က ေၾကးသြန္း ဗိသႏိုးရုပ္ ေတြ႕ရွိခဲ့သျဖင့္ သည္ဘုရားေက်ာင္းသည္ ယခင္က ဟိႏၼၵဴ ဘုရားေက်ာင္း ျဖစ္ခဲ့ဟန္ ရွိသည္ဟု ဘုရင္က ေကာက္ခ်က္ ခ်ခဲ့ေလသည္။
ထို႕ျပင္ ဂ၀ံေက်ာက္ျဖင့္ ထုလုပ္ ထားေသာ ေလ်ာင္းေတာ္မူ ဗိသႏိုးရုပ္၊ အျခား ဟိႏၼၵဴနတ္ရုပ္ မ်ားႏွင့္ ေလာ့ဘူရီ ေခတ္ အႏုပညာ လက္ရာ မ်ားကိုလည္း ဘုရားေက်ာင္းရွိ က်ံဳးမ်ားကို ျပန္ဆည္စဥ္ ျပန္လည္ ေတြ႕ရွိရသျဖင့္ ၁၃ ရာစုႏွစ္မ်ား အစပိုင္းအတြင္း သည္ဘုရား ေက်ာင္းတြင္ ဘာသာေရး ကိုးကြယ္မႈမွာ ဟိႏၼၵဴဘာသာႏွင့္ ဗုဒၼၶဘာသာ ေရာေထြးေနဟန္ ရွိသည္ဟု ယူဆရေလသည္။ ၁၃ရာစု ေႏွာင္းပိုင္းတြင္မွ ဗုဒၼၶဘာသာ ထြန္းကားခဲ့ၿပီး ဗုဒၼၶဘာသာ ဘုရားေက်ာင္း ျဖစ္လာခဲ့ဟန္ ရွိေလသည္။
၀ပ္ခ်နစံုခရမ္။ ။သည္ဘုရား ေက်ာင္းသည္ ၀ပ္မဟာထပ္ဧ။္ အေရွ႕ဘက္တြင္ တည္ရွိၿပီး ရမ္ခမ္ဟန္းဂ္ ဘုရင္ အမ်ိဳးသား ျပတိုက္ႏွင့္ ေဘးခ်င္း ကပ္လ်က္ ရွိေလသည္။ သည္ဘုရား ေက်ာင္းဧ။္ အေရးအႀကီးဆံုး အေဆာက္အဦမွာ သီရိလကၤာ လက္ရာေစတီ ျဖစ္ေလသည္။ ေစတီဧ။္ ပစၷယာဆင့္ မ်ားကို ဂ၀ံေက်ာက္ မ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားၿပီး အေပၚပိုင္းမ်ားကို အုတ္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ ထားေလသည္။ ထို႕ျပင္ ေရွးေဟာင္း ၀ိဟာရေဆာင္ဧ။္ အုတ္ျမစ္ေပၚတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ရွစ္ဆယ္ ေက်ာ္ခန္႕က ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ ထားခဲ့ေသာ အာရုဏ္ခံ တန္ေဆာင္းလည္း ရွိေလသည္။ သည္ဘုရား ေက်ာင္းထဲတြင္ ဆူခိုထိုင္းေခတ္ လက္ရာျဖင့္ ေက်ာက္ေပၚတြင္ ထြင္းထုထားေသာ ျမတ္စြာဘုရားဧ။္ ေျခေတာ္ရာကို သိမ္းဆည္းထားေသာ အေဆာက္အဦ ငယ္တစ္လံုးလည္း ရွိေလသည္။
၀ပ္ထရာဖန္ငြမ္။ ။ထရာဖန္ငြမ္ဆိုသည္မွာ သမိုင္း၀င္ အေဆာက္အဦမ်ား ျခံရံလ်က္ တည္ရွိေသာ ေရေလွာင္ကန္ ျဖစ္ၿပီး ေရေလွာင္ကန္ဧ။္ အေနာက္ဘက္ ျခမ္းတြင္ တည္ထားေသာ ၾကာဖူးထိပ္အုပ္ ေစတီကို ၀ပ္ထရာဖန္ငြမ္ ဟုေခၚေလရာ ဆည္ေတာ္ဦး ေစတီဟုလည္း ျမန္မာဆန္ဆန္ မွတ္ယူႏိုင္ ေလသည္။ ထူးဆန္းေသာ စိတ္ကူးျဖင့္ တည္ေဆာက္ ထားေသာ အာရုဏ္ခံ တန္ေဆာင္းသည္ ကန္လယ္ကၽြန္း ေပၚတြင္ တည္ရွိေလသည္။
ႏိုအမ္ဖရာဆပ္။ ။သည္သမိုင္း၀င္ အေဆာက္အဦသည္ ၀ပ္မဟာထပ္ဧ။္ အေရွ႕ဘက္တြင္ တည္ရွိၿပီး မ်က္ ႏွာစာ တဖက္လွ်င္ မီတာ၂၀၀ က်ယ္ေသာ ေလးေထာင့္စပ္စပ္ အုတ္ခံုသာ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ ေၾကးသြန္း လူပံုအပိုင္း အစမ်ားႏွင့္ အုတ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ျခေသၤ့ပံု အပိုင္းအစ တို႕ကို ထိုအုတ္ခံုအနီးတြင္ တူးေဖာ္ ရရွိခဲ့သည္။ ၁၈၃၃တြင္ စတုတၼၱေျမာက္ ရာမ ဘုရင္ သည္ေနရာကို လည္ပတ္ခဲ့စဥ္က ေက်ာက္ထြင္း ေက်ာက္စာခ်ပ္ တစ္ခ်ပ္ ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီး ယခုအခါ ေက်ာက္စာတိုင္ အမွတ္၁ဟု ေခၚတြင္သည္။
ခရီးစဥ္လမ္းညႊန္
မီးရထား။ ။ ဆူခိုထိုင္းသို႕ တိုက္ရိုက္ ေရာက္ေသာ မီးရထား မရွိဘဲ ပစၷႏုေလာက္သို႕သာရထား ေရာက္ၿပီး ထိုမွတဆင့္၅၉ကီလိုမီတာခန္႕ ဘတ္စ္ ကားစီးလွ်င္ဆူခိုထုိင္းသို႕ေရာက္ႏိုင္ပါသည္။
ဘတ္စ္ကား။ ။ဘန္ေကာက္ ၿမိဳ႕ရွိ မိုခ်စ္ အေ၀းေျပး ကားဂိတ္မွ ဆူခိုထိုုင္းသို႕ ေန႕စဥ္ထြက္ေသာ ေလေအးစက္ တပ္ ဘတ္စ္ကားမ်ားသည္ မနက္၉နာရီ ၄၅မိနစ္ႏွင့္ ည၁၀နာရီ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ တြင္ပံုမွန္ ထြက္ေလ့ရွိပါသည္။ ဘန္ေကာက္မွ ဆူခိုထိုင္းသို႕ ၇နာရီခန္႕ ကားေမာင္းရပါသည္။ ကိုယ္ပိုင္ ယာဥ္လိုင္းမ်ားမွာ ၀င္း ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖုန္း ၆၆၂-၉၃၆-၃၇၅၃ ႏွင့္ ၆၆၅-၅၆၁-၁၀၉၃၊ ပစၷႏုေလာက္ ရန္ရံု ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖုန္း ၆၆၂-၉၃၆-၂၉၂၄၊ ၆၆၂-၉၃၆-၂၉၂၅၊ ၆၆၅-၅၂၅-၈၆၄၇ႏွင့္ ဆူခိုထိုင္း အေ၀းေျပး ကားဂိတ္၀င္း ဖုန္း ၆၆၅-၅၆၁-၃၂၉၆ တို႕သို႕လည္း ဆက္သြယ္ႏိုင္ပါသည္။ ကားခမွာ ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းကို လိုက္ၿပီး အတက္အက် ရွိႏိုင္သည္။
ေလယာဥ္။ ။ ဘန္ေကာက္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ဆူခိုထိုင္းသို႕ ေန႕စဥ္ ပ်ံသန္းၿပီး တစ္နာရီခန္႕ သာၾကာပါသည္။ ဆူခိုထိုင္း ေလဆိပ္သည္ ဆူခိုထိုင္း ၿမိဳ႕ေဟာင္းဧ။္ ေျမာက္ဘက္ ကီလိုမီတာ ၄၀ခန္႕ ကြာေ၀းေသာ ေနရာတြင္ တည္ရွိပါသည္။ ဘန္ေကာက္ ေလေၾကာင္းလိုင္းတြင္ ေလယာဥ္ လက္မွတ္ ၀ယ္ယူႏိုင္ရန္ အတြက္ ဖုန္း ၆၆၂- ၂၆၅- ၅၆၇၈၊ ၆၆၂- ၂၆၅- ၅၅၅၅၊ ၆၆၅ - ၅၆၄ - ၇၂၂၄၊ ၆၆၅ -၅၆၄-၇၂၂၅ သို႕မဟုတ္ တတတ.ဘေညါုသုေငမ.ခသာ သို႕ဆက္သြယ္ ၀ယ္ယူ ႏိုင္ပါသည္။

ပတ္၀န္းက်င္ရွိေခတ္ၿပိဳင္ၿမိဳ႕မ်ား
ဆူခိုထိုင္း နန္းေတာ္၏ ေျမာက္ဘက္ရွိ စီစတ္ခ်နာလိုင္ ၿမိဳ႕ႏွင့္ ဆူခိုထိုင္း နန္းေတာ္၏ ေတာင္ဘက္ရွိ ကဖန္ဖတ္ၿမိဳ႕ (ျမန္မာအေခၚ ကမန္ပိုက္) တို႕သည္ ဆူခိုထိုင္းေခတ္တြင္ အေရးပါေသာ ၿမိဳ႕တို႕ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ကဖန္ဖတ္ၿမိဳ႕သည္ ေခတ္ေဟာင္း ဆူခိုထိုင္း ၿမိဳ႕ေတာ္ အတြက္ေရာ၊ ေခတ္သစ္ အယုဒၼၶယ ေရွးေဟာင္း ၿမိဳ႕ေတာ္အတြက္ ပါ မဟာဗ်ဴဟာ အရ အေရးပါေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္ ျဖစ္ခဲ့သည္။သည့္အတြက္ ကဖန္ဖတ္ၿမိဳ႕ရွိ ေရွးေဟာင္း အႏုပညာ လက္ရာမ်ားသည္ ဆူခိုထိုင္းေခတ္ လက္ရာႏွင့္ အယုဒၼၶယေခတ္ လက္ရာ တို႕ ေရာေႏွာလ်က္ ရွိသည္ကို ေတြ႕ႏိုင္ေလ သည္။ ဆူခိုထိုင္း၊ ကဖန္ဖတ္ႏွင့္ စီစတ္ခ်နာလိုင္ ၿမိဳ႕မ်ားအားလံုးသည္ ရုန္ျမစ္ရိုး တေလွ်ာက္ ေတာင္မွ ေျမာက္သို႕ သြယ္တန္း တည္ရွိေနေလသည္။


စီစတ္ခ်နာလိုင္။ ။ ၁၃၄၇- ၁၃၇၄တြင္ နန္းစံေသာ လိုင္ထိုင္ ဘုရင္ လက္ထက္တြင္ စီစတ္ခ်နာလိုင္ၿမိဳ႕ သည္ သူ၏ အခ်က္အခ်ာ က်မႈေၾကာင့္ အထြန္းကားဆံုး ျဖစ္ခဲ့သည္ႏွင့္ အညီ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ အႏုပညာလက္ရာ မ်ားႏွင့္ သမိုင္း မွတ္တိုင္မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ ထားခဲ့သည္။ ေရွးေဟာင္း စီစတ္ခ်နာလိုင္ၿမိဳ႕သည္ ရုန္းျမစ္ႏွင့္ ေခါင့္ဖရာစီ ခ်ိဳင့္၀ွမ္း လြင္ျပင္ ၾကားတြင္ ဧက ၈၀၀ခန္႕ က်ယ္၀န္းေသာ ေျမေနရာတြင္ ထြန္းကား ဖြ႔ံၿဖိဳး တိုးတက္ ခဲ့သည္။ ဂ၀ံေက်ာက္ ၿမိဳ႕ရိုးတံတိုင္းႏွင့္ မုခ္ဦးတို႕ အပါအ၀င္ ေျမဧက ၂၂၈ က်ယ္၀န္းေသာ အပိုင္းသည္ စီစတ္ ခ်နာလိုင္ သမိုင္းဥယ်ာဥ္ တြင္းတြင္ လည္ပတ္ ၾကည့္ရႈရန္ အေကာင္းဆံုး ေနရာမ်ား ျဖစ္ေလသည္။ ဥယ်ာဥ္တြင္းရွိ လက္ရာမ်ားမွာ ဆူခိုထိုင္း လက္ရာမ်ားႏွင့္ ကြဲျပား ျခားနား လ်က္ရွိရာ လည္ပတ္ ၾကည့္ရႈရက်ိဳး နပ္ေလသည္။
ဥယ်ာဥ္၀င္ေၾကး ဘတ္၄၀ႏွင့္ ေျမပံုအတြက္ ၅ဘတ္ ျဖစ္ေလသည္။ မနက္ ၈နာရီခြဲမွ ညေန ၄နာရီခြဲထိ ဖြင့္လွစ္ေလသည္။ အငွားယာဥ္၊ ဟိုတယ္မွ စီစဥ္ေပးေသာ ယာဥ္ သို႕မဟုတ္ ဧည့္လမ္းညႊန္မ်ားဧ။္ ကားမ်ားသည္ စီစတ္ ခ်နာလိုင္ရွိ ျပန္႕က်ဲေနေသာ ေရွးေဟာင္း နယ္ေျမမ်ားကို လွည့္လည္ ၾကည့္ရႈႏိုင္ရန္ အေကာင္းဆံုး အစီအစဥ္ျဖစ္ၿပီး တစ္ရက္လွ်င္ ဘတ္၅၀၀ ခန္႕သာ က်သင့္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ စက္ဘီးျဖင့္ သြားခ်င္လွ်င္ တစ္ရက္ စက္ဘီးငွားခ ဘတ္၃၀ျဖင့္ လွည့္လည္ ၾကည့္ရႈ ႏိုင္ပါသည္။ အမ်ားျပည္သူသံုး ဘတ္စ္ကားျဖင့္ စီစတ္ခ်နာလိုင္တြင္ လည္ပတ္လို ပါက အ၀ိုင္းႀကီးဧ။္ အေရွ႕ဘက္မွ ဂ်ာေလာ့ ၀ီထိသုမ္ လမ္းမေပၚရွိ မွတ္တုိင္မွ စီးလွ်င္ ၁၈ဘတ္သာ ကုန္က်ေလသည္။ ေရွးေဟာင္းနယ္ေျမႏွင့္ ၂ ကီလိုမီတာခန္႕ ေ၀းေသာေနရာတြင္ ေကဘယ္ ႀကိဳးတံတား တစ္ခုကို ေတြ႕ႏိုင္ၿပီး ထိုေနရာတြင္ စက္ဘီးတစ္စီးကို ဘတ္၃၀ျဖင့္ ငွားရမ္းႏိုင္ပါသည္။ ေကဘယ္ တံတားတေလွ်ာက္ႏွင့္ ျမစ္ကမ္းေဘး တြင္ စက္ဘီး စီးရသည္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေကာင္းလွေပသည္။ ၀ပ္မဟာထပ္သည္ တံတားထိပ္တြင္ ရွိၿပီး ၀င္ေရာက္ ဖူးေျမာ္လိုပါက ၀င္ေၾကး ဆယ္ဘတ္ က်သင့္ေလသည္။ ထိုေနရာတြင္ မလည္ပတ္ လိုေသာေၾကာင့္ ဘတ္စ္ကား မွ မဆင္းေသးဘဲ ကားဆက္ စီးသြားလွ်င္ ေရွးေဟာင္း နယ္ေျမ အ၀င္ေပါက္၀သို႕ ေရာက္မည္ ျဖစ္ၿပီး ထိုေနရာတြင္ လည္း ပိုမိုသစ္လြင္ ေကာင္းမြန္ေသာ စက္ဘီးကို တစ္စီး ဘတ္၃၀ျဖင့္ ငွားရမ္း လည္ပတ္ ႏိုင္ေလသည္။သည္နယ္ေျမ ထဲတြင္ ဆင္စီးရင္းလည္း လွည့္လည္ သြားလာ လည္ပတ္ႏိုင္ၿပီး ဆင္တစ္ေကာင္ကို လူသံုးေယာက္ စီးႏိုင္ကာ မိနစ္၃၀ကို ငွားခ ဘတ္ ၁၀၀ က်သင့္ေလသည္။ မိမိတည္းခိုရာ ဟိုတယ္ သို႕မဟုတ္ တည္းခိုခန္းမွ တာ၀န္ ရွိသူ တစ္ဦးကို မိမိသြားလိုရာ ေနရာကိုေရာ၊ ေရာက္ရာ ေနရာမွ ဟိုတယ္သို႕ ျပန္လာႏိုင္ရန္ ဟိုတယ္နာမည္နဲ႕ လိပ္စာကိုပါ ထိုင္းလို ေရးခိုင္းကာ ကိုယ္ႏွင့္ အတူ ေဆာင္သြားႏိုင္ ပါေသးသည္။ လမ္းေပ်ာက္မွာ သိပ္မပူရ ေတာ့ပါ။
ဖရာ့စီရတနာမဟာထပ္ ေက်ာင္းေတာ္။ ။ ဖရာ့ ေဘာေရာမ ထပ္ မူအန္ခ်လင္ဂ္ ေခၚ ဖရာ့ပရန္ ဟုလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေခၚေ၀ၚေသာ သည္ဘုရား ေက်ာင္းေတာ္ကို ေရွးေဟာင္း စီစတ္ခ်နာလိုင္ ၿမိဳ႕ရိုးတံတိုင္းမွ ေတာင္ဘက္ ၃ကီလိုမီတာ အကြာတြင္ ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ေလးေထာင့္ပံု အုတ္ခံုေပၚမွ ထုထည္ ႀကီးမားေသာ ဂ၀ံေက်ာက္ အာရုဏ္ခံ တန္ေဆာင္းသည္ သည္ဘုရားဧ။္ ဗဟိုခ်က္မ ျဖစ္ေလသည္။ ဓာတ္ေတာ္တိုက္သို႕ သြားရာ ေလွကား သည္ကား ေစာက္နက္ လွပါသည္။
ေခါင့္ဖႏြန္ ဖလြမ္ ဘုရားေက်ာင္း။ ။ စီစတ္ခ်နာလိုင္ ၿမိဳ႕ေဟာင္း အတြင္း ေတာင္ကုန္း ထိပ္တြင္ တည္ထား ေသာ ဘုရားျဖစ္ၿပီး ဂ၀ံေက်ာက္ ေစတီကို ဗဟိုထားၿပီး က်ယ္၀န္းေသာ အာရုဏ္ခံ တန္ေဆာင္းကို ေစတီေရွ႕တြင္ ေတြ႕ႏိုင္ကာ ယင္းေနာက္တြင္ ပ်က္ယြင္းေနေသာ ရုပ္ပြားေတာ္ တစ္ဆူလည္း ရွိၿပီး အားလံုးမွာ ယိုယြင္းပ်က္စီး ေနၿပီျဖစ္ ေလသည္။ တိုင္မ်ားႏွင့္ ပ်က္စီးယိုယြင္း ေနေသာ ဘုရား ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားမွာ ဂ၀ံေက်ာက္ျဖင့္ အတြင္းမွတည္ထား ေဆာက္လုပ္ကာ အေပၚမွ ကြန္ကရစ္မံ ထားျခင္း ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ႏိုင္ေလသည္။
ေခါင့္စူ၀မ္ခိရိ ဘုရားေက်ာင္း။ ။ ဖႏြန္ဖလြမ္ ေတာင္ကုန္းမွ မီတာ ၂၀၀ခန္႕ ကြာေ၀းေသာ ေတာင္ကုန္း ေပၚတြင္ တည္ထားေသာ ေစတီ ျဖစ္ေလသည္။ ေခါင္းေလာင္းႀကီးပံု တည္ထားေသာ ေစတီသည္ ေစတီဧ။္ အလယ္ ဗဟိုတြင္ ပစၷယာ ငါးဆင့္ခံကာ တည္ထား ေလသည္။ ၿပိဳပ်က္ေနေသာ ၀ိဟာရေဆာင္၊ ေစတီႏွင့္ ႀကီးမားေသာ ကြန္ကရစ္ အပိုင္းအစ မ်ားသည္ ေျမေပၚတြင္ ပ်ံ႕ၾကဲလ်က္ ရွိေနေလသည္။ သည္ေစတီ ပရ၀ုဏ္ထဲရွိ အခ်ိဳ႕ ပံုပန္းမ်ားႏွင့္ ဆူခိုထိုင္း ၿမိဳ႕ေဟာင္း တြင္းရွိ ၀ပ္ခ်န္လြန္မ္ ဘုရားရွိ ပံုပန္းမ်ား တူညီေနမႈကို ေထာက္ဆၿပီး ရမ္ခမ္ဟမ္မင္းက သည္ဘုရားကို တည္ခဲ့သည္ဟု ယူဆၾကသည္။
ခ်န္လြန္မ္ ဘုရား။ ။သည္ဘုရားသည္ စီစတ္ခ်နာလိုင္ ၿမိဳ႕ေဟာင္းဧ။္ အေရးပါေသာ အထိမ္းအမွတ္ ျဖစ္ပါ သည္။ ေခါင္းေလာင္းႀကီးပံု ေစတီကို ဆင္၃၉ေကာင္က မတင္ထားဟန္ ေဆာက္လုပ္ထားၿပီး အလယ္ဆင္၄ေကာင္ မွာ အစြယ္ ပါေသာေၾကာင့္ ဘုရားေက်ာင္းဧ။္ အလယ္ဗဟို ျဖစ္ေၾကာင္း သိသာေစပါသည္။ ေစတီဧ။္ ေခါင္းေလာင္း ေမွာက္ပံု ဧ။္ အထက္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားဧ။္ မာရ္နတ္ကို ႏွိမ္နင္းဟန္ ရုပ္ပြားေတာ္ မ်ားကို ဌာပနာ ထားေလသည္။
ေစတီခ်တ္ထ်ိဳး ဘုရား။ ။ ဆူခိုထိုင္း တိုင္းအတြင္းတြင္ အလွဆံုး ဘုရားမ်ားထဲမွ တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ေစတီ မ်ားဧ။္ ကြဲျပား ျခားနားေသာ အႏုပညာ လက္ရာမ်ားဧ။္ လႊမ္းမိုးမႈ မ်ားကို သည္ဘုရားတြင္ စံုလင္စြာ ေတြ႕ရ ေလသည္။ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ားႏွင့္ အေတာ္ပ်က္စီး ယိုယြင္းေနမႈ မ်ားကို အခ်ိဳ႕ ေစတီရံမ်ားတြင္ ေတြ႕ရသည္။
စူအန္ကရိုဥတၷ…ရန္ရိုင္ ဘုရား။ ။ ၀ပ္ေစတီ ခ်တ္ထိ်ဳး အနီးတြင္ တည္ရွိၿပီး ဖုန္ထူေသာ လမ္းသာ ျခားေလသည္။ ခန္းမႀကီး တစ္ခု သည္သာ သည္ဘုရားေက်ာင္းတြင္ က်န္ရစ္ၿပီး သည္ဘုရား ေက်ာင္းကို ၀ပ္ေကာင္းေဟာင္းဂ္ ေခၚ ကိုးခန္းဘုရား ဟုလည္း ေခၚေ၀ၚေသးသည္။
စူအန္ကရိုဥတၷ…ရန္ႏိြဳင္ဘုရား။ ။ သည္ဘုရားသည္ စီစတ္ခ်နာလိုင္ ၿမိဳ႕ေဟာင္း အတြင္းတြင္ တစ္ဆူတည္းေသာ ဘုရားေက်ာင္း ေရွ႕တြင္ အုတ္ အေဆာက္အဦငယ္ ရွိေသာေစတီ ျဖစ္ပါသည္။သည္ဘုရားေက်ာင္းဧ။္ အပ်က္အစီး မ်ားထဲတြင္ ဂ၀ံအမိုးႏွင့္ ဂ၀ံေက်ာက္ဆစ္ရုပ္ မ်ားရွိေသာ ခန္းမတို႕ ပါ၀င္ေလသည္။
နန္းဖရား ဘုရားေက်ာင္း။ ။ သည္ဘုရားသည္ ဘုရားခန္း သို႕မဟုတ္ ခုႏွစ္ေဆာင္ၿပိဳင္ ၀ိဟာရေဆာင္ဧ။္ မပ်က္မစီး က်န္ရွိေနေသးေသာ၊ ကြန္ကရစ္မံကာ လွပစြာ တန္ဆာဆင္ ထားေသာ အေနာက္ေျမာက္ နံရံေၾကာင့္ ထင္ရွားေလသည္။ ေက်ာင္းတိုင္မ်ားသည္ အေရာင္မေျပာင္ လွေသာ ေၾကြထည္ ပံုစံမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထား သည္။ ဗဟိုရွိ ဂ၀ံေက်ာက္ျဖင့္ တည္ထားေသာ ေစတီကို မီးတိုင္မ်ားျဖင့္ ျခံရံထားၿပီး တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႕ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ ေလွကားငယ္ မ်ားျဖင့္ ဆက္သြယ္ သြားလာ ႏိုင္ေလသည္။
သမိုင္းဥယ်ာဥ္ျပင္ပရွိရႈခင္းမ်ား
ရာႏွင့္ခ်ီကာတည္ရွိေသာ ဗိသုကာ လက္ရာမ်ားကို ၾကည့္ရႈ ေလ့လာႏိုင္ေသာ အေဆာက္အဦ ေဟာင္းမ်ား ႏွင့္ အုတ္ဖို၊ ေၾကြဖို ေဟာင္းမ်ားျဖင့္ သဘာ၀အတိုင္း တန္ဆာဆင္ ထားသကဲ႕သို႕ တည္ရွိေနေသာ ေျမယာ အခင္းအက်င္းကို ကိုယ္ပိုင္ အငွားယာဥ္ျဖင့္ လွည့္လည္ ၾကည့္ရႈႏိုင္ပါက အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေလသည္။ ေလွကားထစ္ ၁၁၂ ထစ္ရွိေသာ ေစာက္နက္ေသာ ေလွကားရွိသည့္ ၀ပ္ေခါင့္ ဖႏြန္ဖလြမ္ ေပၚမွ ၾကည့္လွ်င္ သမိုင္းဥယ်ာဥ္ တစ္ခုလံုးကို အေပၚစီးမွ ၾကည့္ျမင္ႏိုင္ေသာ အေကာင္းဆံုး အေနအထားကို ရေလသည္။

No comments: